טיולים משפחתיים הם אמנם מושג חדש למדי בתחום התיירות העולמית אך לא לקח לו זמן רב להפוך ללהיט מדובר בקרב חובבי התיירות בעולם. במאמר הבא, נעמוד על משמעות ז'אנר התיירות המשפחתית המתפתח.
ההבדל הגדול ביותר בין התיירות הרגילה למשפחתית הוא בעצם ארגון הטיול, אשר לא מבוצע כחלק מקבוצה גדולה יותר, אלא באופן פרטי. אמצעי התקשורת הקיימים הופכים פשוטו כמשמעו את העולם לכפר גלובלי ומאפשרים גם למשפחות לארגן טיול משלהן בעצמן.
יתרונות הטיולים המשפחתיים לתייר
דבר ראשון, מציין גיל פרס מעצם היותם טיולים המאורגנים באופן פרטי, ההכנסות מהם גבוהות יותר. הסיבה לכך היא העובדה שלא מדובר במחירון תיירות נכנסת רגילה וכמובן שהעובדה שלא מדובר בטיול מאורגן לקבוצה גדולה מעלה את המחיר למשתתף.
בנוסף, פלח השוק המתעניין בטיולים משפחתיים, מגיע לרוב ברקע סוציו אקונומי גבוה יותר, שכן אלו אנשים אשר לא מחפשים את הטיול הזול עם מאפיין ה"הכל כלול", והינם מעדיפים טיול אישי וקרוב יותר בחיק משפחתם.
יתרון נוסף הוא כמובן אופי המטיילים, כאשר לרוב מדובר בפלח שוק איכותי מהבחינה האנושית, כך שהטיול יכול להתנהל בצורה מסודרת יותר וללא הפרעות לא צפויות אשר קורות לא מעט בטיולים קבוצתיים מן המניין. יתרון זה תורם גם לבלאי נמוך מאוד בחדרים, לאור תחלופת המבקרים הסדירה והחומר האנושי אשר לן בהם, בניגוד לקבוצות אקראיות המורכבות מאנשים מרקעים שונים ולא ידועים.
מהבחינה הכלכלית, תנאי התשלום לרוב נוחים לעסק והליך ההזמנה אשר ברובו מתקיים באתר האינטרנט של העסק, חוסך הוצאות תפעוליות רבות.
היתרונות לתיירים
הרווח הגדול לתייר אשר מוכן לשלם על טיול משפחתי באופן פרטי הוא ברור. תחילה מדובר בטיול אשר נקבע לפי תחומי העניין שלו ושל משפחתו ולא בתוכנית טיול מוגדרת מראש. בנוסף, הוא איננו צריך להיות תלוי באנשים שאיננו מכיר ויכול לקבוע את סדר היום בכפוף לצרכים שלו ושל משפחתו באותה העת.
יתרון גדול נוסף הוא אפשרות של התייר לבחור בעצמו את המדריך, מה שעוזר לתחושת הבטחון שלו. אותו מדריך, יסייע לתייר ומשפחתו במציאת נקודות עניין, מקומות לסעוד בהם ומקומות להמרת מטבע.
לסיכום, כותב גיל פרס כפי שצוין בתחילת המאמר, נתח השוק של הטיולים המשפחתיים אמנם עדיין קטן אך הוא ילך ויגדל משנה לשנה ועם התרחבותו כך גם תגדל התחרות על המחירים שבו. לאור הצמיחה של שוק זה, אשר מתאם לעצמו את הטיולים באופן עצמאי, מעמדו של סוכן הנסיעות ילך וישחק ועל כן, תיירנים המעוניינים להכנס לתחום, חייבים לקדם את עצמם גם בזירה האינטרנטית בארץ ובחו"ל.
גיל פרס, מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח ושיווק תיירות
גיל פרס, מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח ושיווק תיירות ליצירת קשר: 054-6676288